بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

۵ بازديد
به دلیل پیچیده بودن و زمان‌بر بودن پرونده‌های چک برگشتی، بهتر است برای شکایت از چک برگشتی وکیل داشته باشید.

موسسه حقوقی دادسو متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا است که به صورت تخصصی در زمینه وکیل چک و توقیف اموال برای چک برگشتی فعالیت می کند.

از آن‌جا که چک برگشتی هم جنبه کیفری دارد و هم حقوقی، در موردی که چک دارای جنبه کیفری باشد، صاحب چک باید نسبت به مفاد پیگیری و تنظیم شکایت برای وصول طلب خودآگاهی و اطلاعات کافی را به دست آورد و این پروسه برای او ممکن است زمان‌بر باشد.

به همین دلیل استخدام یک وکیل چک برگشتی می‌تواند روند شکایت برای چک ثبت نشده یا برگشتی را کوتاه‌تر و بهینه‌تر کند.

در برخی موارد نیز ممکن است در متن یا پشت‌نویس چک مطالب به طور صحیح وارد نشده باشد و دلیل درج این داده‌های اشتباه اغفال صاحب چک باشد.

در این موارد است که وکیل چک برگشتی باید علاوه بر مطالبه وجه چک، در مورد عناوینی مانند کلاهبرداری، دزدی و یا جعل سند تجاری از موکل دفاع می‌کند.


قانون جدید چک 1402

از فروردین سال ۱۴۰۰، تنها دسته‌چک‌های جدید از طریق شعب بانک قابل توزیع هستند و این چک‌ها اگر در سامانه صیاد ثبت نشوند، اعتبار ندارند.

صادرکننده چک، باید اطلاعات مندرج روی برگه چک را عیناً در سامانه صیاد وارد کند و اگر چک برگشتی نباشد و در صورت وجود شرایط دیگر، به او اجازه ثبت داده می‌شود.

در این مرحله چک هنوز صادر شده تلقی نمی‌شود، بلکه گیرنده نیز باید کد ۱۶ رقمی را در سامانه وارد کند و تطابق مندرجات در چک را با اطلاعات سامانه تأیید نماید. صدور چک در این مرحله تکمیل می‌شود و دیگر قابل اصلاح نخواهد بود.

مزیت بزرگ قانون جدید چک این است که چنانچه چک برگشت بخورد، صاحب چک می‌تواند فوراً برای صدور اجرائیه توسط مراجع قضایی درخواست دهد. این مورد باعث افزایش سرعت وصول چک برگشتی خواهد شد؛ همچنین تمامی حساب‌های بانکی صادرکننده چک نیز بازداشت می‌شود.

وکیل چک برگشتی در تهران
یک وکیل چک برگشتی علاوه بر تسلط بر حوزه چک باید به متن چک‌ها و کلیه کلمات مندرج در چک آگاهی داشته باشد و با آگاهی کامل از قوانین مربوط به چک برگشتی به موکل خود در جهت گرفتن حق و حقوق خود در دادگاه کمک کند.

به همین دلیل مناسب‌ترین وکیل برای شما کسی است که در مطالبه چک برگشتی تخصص و تجربه لازم را داشته باشد به صورت مستمر به عنوان بهترین وکیل چک در تهران فعالیت نموده باشد.

در صورتی که به وکیل مناسب برای چک برگشتی نیاز دارید و می‌خواهید پرونده خود را به او بسپارید توصیه ما به شما این است که با موسسه دادسو در تماس باشید و از طریق واتس‌اپ سایت رسمی موسسه از یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص در حوزه چک برگشتی مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

هزینه وکیل برای چک برگشتی با دادسو
از آنجا که اسناد تجاری اعم از چک و سفته جز دسته دعاوی مالی به شمار می‌رود و نیازمند ابطال تمبر و پرداخت مالیات زیاد برای وکلا است، حق‌الوکاله آن با توجه به مبلغ مندرج روی چک و یا سفته تعیین می‌شود.

این هزینه شامل میزان سختی کار و تلاش‌های وکیل می‌شود؛ اما به طور کلی مبلغ آن چیزی حدود ۳ الی ۱۰ درصد از کل مبلغ مندرج در چک است. علاوه‌برآن هزینه دریافت گواهی عدم پرداخت و هزینه دادرسی را هم باید در نظر گرفت.

چرا باید دادسو را انتخاب کنیم؟
زمانی که شما وکیل خود را از موسسه حقوقی دادسو انتخاب می کنید و در این موسسه تشکیل پرونده می دهید، یک پشتیبان اختصاصی خواهید داشت که به صورت منظم شما را از روند پروده مطلع می کند.

تیم دادسو تا زمانی که پرونده شما به اتمام برسد و رای نهایی از دادگاه صادر شود در کنار شما خواهد بود و تلاش دارد که دغدغه ها و نگرانی های شما را به حداقل برساند.

گروه وکلای دادسو با سابقه درخشان در زمینه امور کیفری و حجم بالای پرونده های موفق طی سال های اخیر، آماده قبول پرونده های قضایی شما عزیزان می باشد.

یک وکیل چک برگشتی چه کمکی به شما می کند؟
پیچیده ترین و سخت ترین قسمت وکالت پرونده‌های چک برگشتی، سرعت عمل وکیل در توقیف اموال شخص بدهکار است.

در صورتی که وکیل شما متخصص این امور باشد در کوتاه ترین زمان نسیت به توقیف اموال شخص بدهکار اقدام می کند. این امر از جهت انتفال اموال به دیگران برای فرار از دین اهمیت دارد.

تجربه نشان داده که اشخاص بدهکار به قصد قرار از دین، به فوریت اقدام به انتقال اموال خود به اطرافیان می کنند تا شخص طلبکار موفق به وصول بدهی نشود.

توقیف اموال چک برگشتی
صاحب چک می‌تواند در تاریخ سررسید، برای وصول آن اقدام کند و در صورتی که حساب آن فاقد وجه کافی باشد؛ از طریق دریافت گواهی عدم پرداخت، برای توقیف اموال صاحب چک برگشتی اقدام نماید و معادل با مبلغ چک از طریق اموال توقیف شده صادرکننده چک، برداشت کند.

وکلای چک برگشتی در موسسه دادسو با ارائه تخصصی‌ترین خدمات به مراجعین محترم می‌توانند آن‌ها را در بهترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسانند تا متقاضی بتواند برای توقیف اموال صادرکننده چک وقت و هزینه کمتری صرف نماید.
مطالبه وجه چک از طریق اجرای ثبت
وصول چک به روش ثبتی یکی از راهکارهای مهمی است که دارنده چک برای وصول آن به مراجع پیش‌بینی شده مراجعه کند و چک خود را به اجرا بگذارد.

از آنجا که طبق قانون صدور چک، چک‌های صدوری جز اسناد لازم‌الاجرا هستند، درخواست رسیدگی چک پرداخت نشده را به اداره ثبت اسناد تسلیم کرد.

متقاضی بایستی با ارائه مدارک لازم، فرم تقاضای صدور اجراییه را از اداره ثبت دریافت کند و تکمیل نماید. برای این کار اموالی از بدهکار باید به اداره معرفی شود و ظرف مدت ۴۸ ساعت اجراییه صادر خواهد شد و بدهکار را ملزم می‌کند که طی مدت ۱۰ روز برای وصول چک اقدام کند.

درغیر این صورت، دارنده چک تقاضای توقیف اموال می‌دهد. پس از ابلاغ اجراییه به بدهکار، توقیف اموال وی آغاز می‌شود.

حق‌الوکاله اجراییه چک
براساس ماده ۲۳ اصلاحی قانون صدور چک، فقط برای میزان کسری چک و حق‌الوکاله وکیل چک می‌توان برای صدور اجرائیه تقاضا داد. لازم به ذکر است که مبلغ کسری چک و میزان حق‌الوکاله مورد درخواست باید در شرح تقاضا بیان شود.

حق‌الوکاله فقط زمانی مجاز است که تقاضای شما از طریق وکیل چک ثبت و حق‌الوکاله طلب شود.

مدارک مورد نیاز برای شکایت چک برگشتی
اقدام برای برای وصول چک برگشتی یک روال اداری و قضایی محصوب می شود و مدارک لازم برای شکایت چک برگشتی شامل این موارد است:

اصل یا لاشه چک برگشتی
گواهی عدم پرداخت چک (از بانک باید بگیرید)
تنظیم دادخواست شکایت برای چک برگشتی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.